19 aprill 2009

europarlamendi aiaaugud

Kirjutamisisu eriti ei ole. Laisk olen. Aga eks ma midagi kriban. Killuke siit, killuke sealt.

Eile vaatas üks kolme-nelja aastane poiss mind ja ütles oma isale, "Vaata sellel onul on pikk müts." Mul oli villane mütsilotu, mis tõepoolest on pikk. Ma lihtsalt pole kunagi osanud sellist tüüpi peavarjusid nii iseloomustada. Aga kõik õige. Pikk müts tõesti.

Siis veel nii palju, et aru ma ei saa, mida see Keskerakond vahetada tahab. Või et, mis Ansipi poliitika Euroopa Parlamenti või siis kohalikesse omavalitsustesse puutub. No ei saa aru. Tundub, et seekord läheb jälle aiaaugust patramiseks. Inimesed lollid ei saa aru ka, et neile aetakse kägu ja asju pähe, mis europarlamenti ei puutugi. Üldiselt ma tunnen kodanikukohust ja arvan, et valimas peab ikka käima, aga seekord ma valima ei lähe. Ma võin veel ümber mõelda, aga selge on see, et kinniste nimekirjadega on valijatele niiehknaa kott pähe tõmmatud. Kui keegi minu eest ära otsustab, eriti asju, mis ikkagi minu kui kodaniku õigus ise otsustada, siis tänan, mina kaasa ei tee.
Ja muidugi ka Reformierakond, mu vana vainlane. Panna esinumbriks Eesti läbi aegade kõige nõrgem ja absoluutselt asjatundmatum tibipoliitikus eksvälisminister, no ei. Unustage ära.
Sotsid on minu hingemuusika, aga europarlamendi sotsdemmide fraktsioon on nii võimatult ning idiootlikult venemeelne, et loll on, kes Euroopa Parlamendi valimistel sotsidele hääle annab.
Rohelistest ja Rahvaliidust ma ei räägigi. Pole ainest eksole.
Sõltumatud kandidaadid upuvad Euroopasse nii ära, et fraktsioonituna võivad nad seal ju nokka plagistada, aga keda see huvitab.
Üks huvitav tegija siiski on. Libertas. Lissaboni leppe läbikukkumist Iirimaal mäletame me kõik. Mees, kes seda orkestreeris ja võidu saavutas, Declan Ganley, veabki Libertast. Tegemist on üle-euroopalise erakonnaga, mis ei ole euroskeptiline, aga tahab asju parandada. Ja kui nende seisukohti lugeda, siis kõik on õige. Kui palju inimesed seda muidugi taipavad, sest enamuse arvates on Euroopa suur ja kauge ning meisse ei puutu. Ma ei promo Libertast, aga nende vaadetega tutvuda tasub ikka. Seda enam, et ega nad Eestist hääli eriti ei saa. Aga tont seda teab.

Sellised mõtted siis täna. Kena uut töönädalat.

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

mine ikka valima: http://www.valivunts.ee/

Anonüümne ütles ...

mine ikka valima: http://www.valivunts.ee/

AMBITIOUS OUTSIDER ütles ...

vuntsid vist tahavad lihtsalt pulli teha ja natsa kuulsaks saada.:D