27 jaanuar 2009

lisaks eelmisele sissekandele

Kui sa oled kas komisjoni esimees või aseesimees, fraktsiooni esimees või aseesimees, siis sealt tuleb palgalisa. Komisjone on riigikogus 14, seega saab palgalisa nende juhtimise eest 28 saadikut. Fraktsioonide esimehi on 6 ja aseesimehi 9. Aseesimehi on sellepärast rohkem, et suurematel fraktsioonidel on neid kaks.
Lisaks teenivad riigikogu liikmed kopsakaid lisatasusid riigifirmade nõukogudes istudes. Seda hoolimata sellest, et näiteks eelmine õiguskantsler selle vastu raugematu jõuga sõdis. Dokhihotlik katse loomulikult, sest esiteks papp, mis sealt tuli ning teiseks näitab ajalugu, et nii mõnigi kord on seal erakondade toetuseks ühtteist pudenenud. Kas otse (tõsi seda vist enam ei juhtu) või soodsate otsuste korral mõnelt ärimehelt. Aga eks ma spekuleerin ka siin natuke.
Siis saavad saadikud, kes elavad väljaspool Tallinna ja Tallinnaga piirnevaid valdu, eluasemekulude hüvitist 20 % ulatuses ametipalgast. Neid on parlamendis üle kolmandiku. Super eksole. Sinna võiks veel kojuigatsustasu lisaks tulla ja enamus neist registreeriks ennast Moostesse.
Muidugi ma pean rõhutama, et mingite erilist kauna mul saadikute vastu ei ole ja eks neile peab maksma ka. Ainult see tants ja trall, mis nad enda arrogantse suhtumisega on korraldanud, pole kellegi teise, kui nende endi süü. Võtkem või need kesköised restoraniarved, kus kohtuti valijatega. Populistiks ei peaks ka muutuma, aga tundub, et riigikokku saades kaotab enamus saadikuid igasuguse sideme tegelikkusega. Rääkimata sellest, et praeguses koosseisus istub hunnik selliseid, kellest vabariigi kodanikud pole enne ega praegu kuulnud ning ei kuule vist ka tulevikus. Eelmiste koosseisude juures teadsin ma 97 % saadikutest nimepidi. Täna on seis, et vahel mõnd nime kuuldes imestan ma avastamisrõõmust ennast buratinoks, et ikka ja jälle lisandub minu jaoks riigikogu nimekirja uusi nimesid, kellest ma mitte ööd ega mütsi kuulnud pole.
Vabandage mu irisemine. Ega ma tegelikult nende peale kuri ei ole.

Kommentaare ei ole: