26 november 2008

kõrk nõrk

Ma pean endale tunnistama, et ma olen päris paljus tundeinimene. Väga paljudes asjades. Ma lihtsalt ei suuda ratsionaalset mõtlemist esiplaanile suruda. Emotsioonid on nii tugevad ja dikteerivad, et see on võimatu. Toon näite. Täna vaidlesime tööl sõbraga ühe Eesti bändi kohta. Mitte, et see oleks mu sõbrale meeldinud. Bänd ma mõtlen. (Vaidlemine ka muidugi) Kaugel sellest, aga ta polnud selle bändi suhtes nii häälestatud nagu mina. Ma plahvatasin ja jälle need emotsioonid. Kui me asja arutasime, siis muidugi ma rahunesin ja suutsin tasakaalustatult mõelda. Aga algus oli ikka selline, et ma oleks selle bändi tüüpidele, kui nad seal oleks olnud, otse näkku öelnud, et nende musa on täielik jama. Aga see on ju ainult minu vaatenurk ja arvamus. Hunnik inimesi kuulab ja fännab neid eksole. Konfliktsituatsioonidega on sama. Ma muutun nii kohutavalt emotsionaalseks. Enda tunnustuseks peab muidugi ütlema, et mingi aja jooksul suudan ma ennast kokku võtta ja asjale mõistuspäraselt läheneda. Sõprade puhul on nii, et kuigi ma seda välja ei näita, on nad emotsionaalselt mulle tohutult tähtsad. Kui meie suhetes midagi halvasti läheb, siis ma jubedalt põen. Ma ise küll kogu aeg räägin ja näitan välja, et olgu, ma ei hooli, aga tegelikult see pole nii. Oma sisemuses elan ma tohutult üle, kui midagi minu ja sõprade vahel juhtub. See on mõnes mõttes raske. Raske, kui sa midagi või kedagi oma südame lähedale oled võtnud. Ega sa siis tugev ei ole, kui nendega midagi juhtub. Ma tunnistan ausalt, et mina ei ole tugev. Ma hoolin vahel liiga palju. Ja kuna ma alateadlikult tunnetan seda, et see võib näida nõrkusena, siis enesekaitseks käitun ma täiesti nõmedalt. Üritan näidata, et ma ei hooli jne. Üritan säilitada tugeva inimese kuvandit. Aga ma ei ole. Ma olen väga haavatatav ja seda loendamatutes asjades. Kas mind peaks haletsema? Ei. Ei pea. Ma lihtsalt kurvastan, nutan, vihastan, karjun sisemiselt ära ja üritan üle saada. Enamasti saan ka, aga kunagi ei tea ju, millal haav valutama hakkab. Vahel on juhtunud. Selline ülestunnistus siis. Ehk tuleb lisa.....

Kommentaare ei ole: