08 juuni 2009

häääääääl jäi ära

Päris põnev oli eilne valimisstuudio. Sellisest põnevusest ja dramaatikast unistab iga saate tegija. Kui ikka alguses öeldi, et Keskerakond saab kolm häält ja siis ootamatult mõne aja pärast teatatakse, et tegelikult said kaks ja sotsid said ühe, mida veel tahta. Ausalt öeldes oligi kõige suurem pettumus minu jaoks alguses see, et sostid kuivale jäid. Muidugi pole praeguseks tulemus veel lõplik ja kõik võib muutuda. Kuid mina loodan, et nii nagu on, nii ka jääb. Huvitav oli.

Ise pean tunnistama, et mina valimas ei käinud. Õigemini ma valisin, aga ma valisin selle, et ma ei vali. Ma olen põhjendanud ka, miks. Suletud nimekirjad ja erakondade loll jutt kampaania ajal. Kui keegi alahindab mind ja ajab asjasse mittepuutuvat juttu, mõeldes, et ma pean seda uskuma, siis mina ei mängi. Samuti pole ma nõus nendega, kes ütlevad, et neil, kes ei käinud valimas, pole pärast õigust kritiseerida ega nõuda. On küll. Tuhat korda on. Asi on selles, et kuigi ma sellel nn töövestlusel ei osalenud ega kedagi tööle ei kinnitanud (rahvas on ju maksumaksjana saadikute tööandja), on süsteem selline, et töökoht ikkagi on ja jääb ja täidetakse kellegagi. Kuna saadik saab oma palga minu taskust, siis tema tööandjana on mul õigus ikkagi oma sõna öelda. Jah, ta ei meeldi mulle, ma ei valinud teda, aga tööandja olen ma ikka ja annan endale aru, et see on paratamatu. Ma poleks kunagi valinud europarlamenti blondiini, kes on alla keskpärane asjatundja ning kohati lausa rumal. Ma poleks kunagi valinud ka sotse, kuna nende europarlamendi fraktsioon on ebamõistlikult venesõbralik. Ma poleks valinud ka Keskerakonda, sest liberaalide fraktsioon on samuti ebamõistlik nagu üks siinne liberaalne parempoolne partei. IRL-i oleks vist valinud, aga ma põhimõtteliselt ei taha eriti parempoolseid toetada. Mis puudutab üksikkandidaati, kes hiiglasliku häälesaagi kogus, siis ta on ehk tark, tore ja tarmukas, aga tema kampaania polnud ka ei midagi muud, kui olukorra ära kasutamine. Mida mõistlikku ta siis kampaanias pakkus. Täpselt samamoodi ajas sisepolltilist asja ja kirus erakondasid. Nõus kriitikaga, aga me valime europarlamenti, mitte ei anna paksudele erakondadest vastu hambaid. Sellised mõtted siis.

Muidu on kass. Ja see on halb, igasugused pahad mõtted on peas ja ei anna rahu. Kassiga ongi ju nii, et sa kujutad ette asju ja olukordi, mis tegelikult pole nii. Hommikul on juba parem ehk. Head ööd.

Kommentaare ei ole: