20 märts 2009

konnatiigi rokk

Mina kui vana telekahunt tahtsin eile peale Paari saadet number kolm kanalist Õhtust Ekspressi vaadata, aga sattusin hoopis mingi muusikaauhindade jagamise peale. Ütlen kohe ära, et kõige lahedam osa selles saates oli koht, kus see toimus. Mõnus kitšipesa. Vene teater siis. Kõik muu oli ikka "tuletaevasappi". Inimlikult ma saan aru, et muusikutele on sellist üritust vaja ja mingile osale pööblist ka. Paraku oli sellel kõigel kuivanud juustu maik juures. Enamus bände, keda ma seal esinemas nägin, on küll heliseva õhu, kuid minu ajus muusikale reageerivate sensorite jaoks ebasobivalt reastatud nootide järjekorra, puhujad. Olgu, enamus auhinnasaajaid on tublid grupikesed. Epliku, Chalice või HU? kohta pole ühtegi paha sõna öelda. Ja ega minu vaikne inisemine ei aita. Lihtsalt kodukootud Grammygaaaaaala ei sobi meile. Või sobib? Lihtsalt minu arvamus, et Eesti muusikas on määratult palju rohkem huvitavamaid ja andekamaid muusikuid, kui sellelt priisidejagamiselt mulje võis jääda. Kitsas on see muusikamaastiku kaart, mida taolistel katsetustel pakutakse. Minu soovitus. Võtke laiemaks. Ärge istuge nagu konnad ühe mätta otsas, olgu selle nimi siis Tanel Padar ja The Sun või HU?. Kui Popidiot näiteks tuli välja üübersuperlaheda plaadiga ja see ei leia isegi märkimist, on mul kahtlusi meie vabariigi kodanike või kes iganes need nominendid otsustas, muusikalises tervises. Olgu, Popidiot ei saanud mahtuda sinna, sest kokku võeti ikkagi vist 2008 aastat. Paraku jään ma hüüdja hääleks kõrbes, sest igasugu star fm-ide või sky raadiote või kes need saastajaamad iganes veel on vastu ma ei saa. Metsatöll on mind juba ära vaevanud. Chalice puhul ei saa me enam ammu rääkida kui hiphop artistist. Vaiko Eplik on ise ka vist juba väsinud lakkamatust kiidukoorist (kuid kes seda teab). Kerli on küll tubli, aga copy paste on tema stiili nimi. HU? peegeldab lihtsalt Eesti bändide ideedevaegust, mille taustal on vähegi huvitavama projektiga kerge vaevaga võimalik silma paista. Tahate veel. Ei saa. Ka mina olen inimene. Kuigi täiuslikum ja targem, kui enamus liigikaaslasi, siiski inimene. Olgu, naljavaestele vihjeks, see viimane oli nali. Kena kevade algust.

Kommentaare ei ole: