20 aprill 2007

üksindus

Inimesed, ärge naerge nende üle, keda üksindus piinab. Ärge öelge nende kohta, et nad on saamatud ja ise süüdi. Teie ei tea, kui valus võib reede õhtul üksi olla, kui mitte keegi sind kuskile ei oota. Kui mitte keegi sinuga olla ei taha. Jõuluõhtust ei hakka rääkimagi. Või sünnipäevast. Üksindus võib olla uskumatult valus. Ja on siis inimene süüdi, kui ta ei oska suhteid luua. Kui ta kardab, et teda ei mõisteta. Ehk on ta elus haiget saanud. Keegi on teda reetnud, maha jätnud, tagasi lükanud. Meie ju ei tea.
Aga ma ei oska ka siin öelda või näpunäiteid jagada, kuidas sellist inimest ära tunda või teda aidata. Mul endal on olnud perioode, kus ma olen üksi kuskil istunud ja vaadanud kuidas teistel on hea ja lõbus oma seltskonnaga olla. Need on olnud nn üleminekuajad, kus vanad tuttavad ja sõbrad on ära pudenenud ja ma ei ole veel uusi leidnud. Vähemalt pole need uued veel nii omadeks saanud. On olnud aegu, kus ma olen teinud kannapöördeid ja endine elu endiste inimestega on seljataha jäänud. Mitte et ma oleks kuidagi tahtlikult neid kannapöördeid teinud, aga vahel on väärtushinnangud ja kõik muu muutunud. On ette tulnud. Mitte et ma praegu oleksin üksik, et mul ei oleks sõpru, tuttavaid ja lähedasi. On. Aga kuidagi puges täna üksindus hinge ja samastumine nendega, kellest täna kirjutan, polnud raske.
Kõige raskem on ilmselt neil, kes on vanast peast üksi. Siis ei leita enam uusi sõpru, ei käida väljas lõbutsemas. Need kes on, need on ja uusi enam ei tule. Ja kui ei ole inimesi su ümber, võib ikka väga raske olla.
Ja mõnikord olen ma näinud inimesi, kes oma elu raiskavad. Kes teistele ei mõtle ja ainult iseendale elavad. Ja mulle on kangastunud nende inimeste üksildane tulevik. Ta nagu sülitaks tulevikku, aga see on ainus suund maailmas, kus kohas tuule suund on muutumatu - alati vastu. Ka neist inimestest on kahju, sest kuidagi on nad ju sellisteks muutunud. Müüvad peenraha eest tuleviku maha. Alati ei pruugi sulle endale kõige parem lahendus kõige parem olla. Tuleb teistega arvestada. Alati. Igal pool. Kui sa seda ei tee, siis on su tulevik tume. Nagu tervistkahjustav tegevus, mille tagajärjeks võib olla enneaegne lahkumine.
Mõelge inimesed. Ärge laske teistel olla üksikud ja ärge iseendale üksindust looge.

Täna siiski lähen välja. Kasvõi selliste inimeste seltskonda, keda ma veel väga hästi ei tunne. Veel on mul jaksu ja tahtmist minna. There Is A Light And It Never Goes Out

Kommentaare ei ole: