02 juuli 2008

automaailm

Ei taha ära sõnuda, aga kui kõik hästi läheb, saan homme uue neljarattalise kätte. Kui kõik paberid aetud saab muidugi. Tegemist ei ole tegelikult päris uue, vaid kasutatud tranduletiga. Neli aastat turjal. Päris uut ei jõua ega taha ka. Hoidke pöidlaid, et enam mingit jama vahele ei tuleks.
Panen väikese vihje ka üles.


Autodega on selline lugu, et mul pole neid eriti palju olnud. Esimene oli isa ostetud Moskvitš 412. Väga hea ja hästi hoitud auto oli. Üks tüüp oli loteriiga võitnud ja sõitis umbes 200 kilomeetrit ning põrutas kraavi. Autoga midagi ei juhtunud, aga lotovõitja otsustas, et tema enam ei sõida. Pani Mosse küüni heinakuhja alla. Paps kuulis, et tal auto vedeleb ja ostis ära. Odavalt sai vist, kuna nad viskasid koos viina. Aga täpselt ei tea. Igatahes, kui ma olin load saanud, siis kinkis ta selle mulle. Nagu ma ütlesin, oli see sisuliselt tutikas auto. Ainuke viga, et tal polnud turvavöösid. Ja neid polnud kohe tehase poolt ette nähtud. Jabur eks. Mosse ise oli helesinist värvi. Parim võimalikest:))) Selle auto elu lõppes, kui üks mu tuttav ta Tallinn-Pärnu maanteel katusele keeras. Mina ise magasin sel ajal kõrvalistmel. Kusjuures kiirus oli väike ja ma siiani imestan, kuidas tal see üldse õnnestus. Igatahes jäi peale seda auto seisma ja remont venis igasuguste sosseppade tõttu ning eks ma olin väga noor ja hoolimatu ka. Auto ise nägi välja selline. Minu oma oli muidugi värskema välimusega.

Kõiki autosid üles lugeda oleks mõttetu, aga kahte erilist lemmikut tahaksin veel ära mainida. Esimene oli Saab 900. Absoluutne armastus. Hea auto, mistõttu mul on siiani nõrkus Saabide vastu. Kuna ta oli valget värvi, siis sai ta nimeks Valge Nool. Tema elu lõppes sellega, et vargad käisid teda rüüstamas ja ei piirdunud ainult automakiga. Müüsin ta ühele fännile juppideks maha. Välja nägi ta selline.

Teine lemmik oli põrnikas. Volkswagen Superbeetle. Sellega sain ma üsna vähe sõita kahjuks. Midagi temaga juhtus ja kuna ma olen üsna vilets asjade putitaja, seisab ta siiani maal vanemate juures maja õuel. Peaks vist mõnele fännile ära andma. Selle autoga oli lahe sõita. Lapsed lehvitasid tagaaknal, kui vanemad autoga mööda sõitsid ja üldse oli ta jube armas. Oli(on) apelsinioranž. Nägi välja selline.

Mõistagi pole nii Mosse, Saabi kui põrnika pildid minu autodest, vaid internetist kougitud.
Sellised lood autodega siis.

Kommentaare ei ole: