15 jaanuar 2008

minu staar on tagasi

Oh mis rõõmu, minu meedia"kangelane" Vändra-Aveli on jälle rambivalguses. Sedakorda number kahte sisaldavas kollakanali saates unelmate pulm. Oh õudust, miks küll keegi tahab ennast rahva ees lolliks teha ja seda veel nii olulist sündmust, nagu pulmad, lörtsides. Aga see selleks. Minu lemmik, sopameedia alumist otsa esindav Vändra-Prinkrind on tagasi ja sedakorda tarib ta pikemaks ajaks kaamerate ette ka oma peigmehe. See viimane muidugi on teadmata, sest ma pole kursis saate edasise käiguga ja sellega, kas nad valitakse ikka. Nagu ma juba olen öelnud, köidab Vändra blondiin mind kui suurepärane õppematerjal meie kollameedia alumise otsa tegemistest. Vändra-tšikk on kuulus sellepärast, et on kuulus. No nagu Justi ekspeatoimetaja. Ainult et too viimane troonib selle ülemises otsas, Vändra-Aveli alumises. See on ju lõpmata huvitav, kuidas "uudiste"näljas sopaajakirjandus konstrueerib ühe isiku ümber olematuid uudiseid. Lisaks peegeldab see meie ülemineku- ja maaühiskonna seltskonnaelu ihalust. Väärtushinnangud on paika loksumata ning seni kuni lääne keskklassi mõõtu veel välja ei anna, tahaks hirmsasti kõrgemalt lennata. On ju eemalt vaadates tegelikkus alati veidi moonutatud. Mida kaugemalt vaatad, seda segasem ettekujutus. Eesti elu, kas pole. Nii siis üritabki keegi aeg-ajalt puuladvast alla viskudes "lennata". Oli see ju Vändra-blondiini ema, kes tütre pildid rinnakate konkursile saatis. Maakohas teatavasti glamuuri napib eksole. Kõmuajakirjasid ja -uudiseid aga mitte. Need tulevad meedia vahendusel koju kätte. Tahaks ka. Linnas on võimalus klubides ja kõrtsides hängida, teatud kohtades tiirelda, kasvõi kiibitsejana. Maal on üks baar ja seal tilpnevad ka iga päev ühed ja samad ilased jorsid. Mis glamuuri ja seltskonda sa sealt leiad. Aga tahaks. Elu on hall ja vaene. Vaja muuta. Kui ise ei saa, siis tütrekesel ehk näkkab. Ja kui lapsukesel bravuuri ja julgust napib, saadab emme ise täidetud ankeedi ja fotod. Äkki jagub tallegi võsukesele langevast kuulsusest midagi. Igatahes hoian pöialt, et eksperiment jätkuks. Hoidke teiegi.
Lõpetuseks väike lambimärkus ka.
Kuigi mulle isiklikult blondiinid ei meeldi, ei ole see juuksevärv kausaalses seoses intelligentsiga. Vähemalt mitte alati. Ja nüüd ruttu tuttu.


Kommentaare ei ole: