03 juuni 2008

läbi minu prillide

Epliku "Ma olin teismeline libahunt" oli esimene lugu, mis mulle tema kolmandalt elitaarselt viisikettalt näkku ja kõrva kargas. Julmalt ja ette hoiatamata. Imelikul kombel see mulle isegi meeldis, sest hunt osutus hoopis toredaks minevikuhõnguliseks mustvalgeks mälupildiks minu enda käärude vahele salvestunud minevikust. Jah-jah, ma tean, et see on vaid minu enda konstruktsioon, aga kas mitte looming ei peakski seda olema. Muusika ei ole dokumentaalfilm või laulja enda biograafia. Vähemalt ta ei ole seda ainult. Ta võib ka minu oma olla. See ongi hea loo trump, ütleks üks tavaline muusikaarmastaja, mida ma ka olen eksole. Aga loo juurde. Kuna ma olen ise Raplas üles kasvanud ja alles täisealisena pealinna imbunud, siis see lugu sinatas mind esimesel kohtumisel. Ehmatavalt otsekoheselt. Pealegi olin ma üsna varakult natuke teistsugune, kui teised kutid olid. Kas just libahunt, aga midagi sinnapoole. Miskit liba igatahes oli. Palju või vähe, las see jääb nende otsustada, kes ise sel ajal minuga koos ühises aegruumis kulgesid. Kuigi ma kardan, et ma ise olen vahepeal sattunud aja ja ruumi nihkesse, mistõttu endised naabrid elust on asendunud uutega. Mistõttu neid ka selle blogi lugejate hulgas vististi pole. Ma kardan. Uhh. Aga soovitan seda lugu kuulata igatahes. Ja plaati üldse. Apetiitne tükk. Kuid panen oma märkused kaldkirjas loo juurde. Kõiki mõtteid siiski ei pane, pole vaja.

hea saatus juhib me teid
kord ta naeratab meile
siis pöörab pea
ja mööda vaatab

on reedeõhtune reid
kuid see mõeldud vaid neile
kel süda hea
täna ei vea

ma olin teismeline libahunt
ja see meeldis mulle
ma olin kooljas libarebane
või vähemalt kõik vaatasid mind nii
ma olin teismeline rebane
ma olin teismeline hunt

on ahvid karmani poe ees
hangudega
ootavad mind
tõrviku valgel
(Karman on pood Raplas, mis ennevanasti oli 24h lahti ning selle ees jõlkus soodsa kliima korral alati jõmmide bande, kes vahepeal ennast poest alkoga varustas.)
ma hiilin rvg aula akende all
(RVG tähendab Rapla Vesiroosi Gümnaasiumi. Kool siis. Diskod aulas ja eks te olete kõik ise koolipidudel käinud ja teate, mis ja kuidas.)
otsides sind
sel ööl

ma olin teismeline libahunt
ja see meeldis mulle
ma jooksin ihualasti amokki
öises raplas
(On natuke erinev, kas sa oled teistsugune võõras kohas või kodukandis. Võõras kohas on paha eks, aga kodukohas enamus lepib sinu veidrustega ja väga ei torgita. Kui siis vahel harva. Aga kui sa oled mõnda aega ära olnud ja siis naased, võib kehvasti minna. Uued rullnokad, kes sind ei tunne, on peale kasvanud ning võib tekkida disharmoonia. Olen ise kogenud. Väga lahe ei ole.)
koolimaja nurga taga
sees mängis prodigy
(Prodigy on hea. Mitte bänd, aga annab edasi mingit ebameeldivat mentaalset, minu jaoks vähemalt, hoiakut jne.)

Igatahes veelkord, kuulake head muusikat. Muusika armastamine, ma mõtlen hea muusika, on alati lisaboonuseks muule toredale, mis inimest ehib.

Kommentaare ei ole: