17 märts 2009

who put the 'M' in Tallinn

Eestit raputas hiljuti uudis, et Madonna (Madonna Louise Ciccone) tuleb Eestisse esinema ja piletidki müüdi välgukiirusel välja. Kas Madonna on artist, kelle pärast peaks lolliks minema? Minu arvates mitte. Kuigi ma teda üldjoontes põlgan ja tema muusikast suurt midagi ei arva, tunnistan ma inimeste õigust lava ees kiljuda ning silmi pööritada. laske käia. Mina tema kontserdile ei lähe. Isegi siis, kui peale makstakse. Ehk selle pärast, et must be kontserte lihtsalt ei eksisteeri minu jaoks. Täpsemalt öeldes selliseid, kuhu ma ennast ainult artisti nime pärast kohale veaksin. Samal ajal teades, et midagi uut peale pompöösse kuid mõttetu lavašõu seal pole. Möönduse teeksin ainult sel juhul, kui artisti nimi on kõrvu jäänud, keegi on kiitnud, arvustanud, aga ma ise pole veel kuulnud ning on lootust muusikalises mõttes midagi avastada. Madonna puhul seda pole. See, et ta on ennast geniaalselt promonud ja viimase kahe kümnendi jooksul osavalt kohe kohe peavoolu tõusvaid stiile varastanud, ei tee teda minu jaoks huvitavaks. Vaadake, mind ajab naerma, kui inimene kannab Calvin Klein'i kuluvaid, ehkki samal ajal on allahindluste ajal Zarast ostetud püksid hulga šefimad. Ülemaksmine on lolli tunnus. Olgu, kõige sellega ma ei halvusta Madonnat, kuigi selline mulje võib jääda. Ma lihtsalt pean selle massilise pealetükkivuse ja hüsteeria eest ennast kuidagi kaitsma. Ja kui kellegile ta tõesti meeldib, siis mul pole ühtegi paha sõna öelda.
Tegelikult on tõde selles, et 4. juulil esineb Tallinnas artist, kes oma panuse poolest eelpool kirjutatud daamist millegi poolest alla ei jää. Ea poolest aasta ja peaaegu kolm kuud Madonnast noorem muusik esineb suvel Rock Cafes. Mees, keda on siinamail juba kaua oodatud. Morrissey (Steven Patrick Morrissey) tulek ei ole sugugi vähemtähtis, kui Madonna oma. Ainult et üks on pooltoode ja teine muusik, poeet ja isiksus. Minu arvates ja teil on igati õigus mind selle jutu peale peesse saata. Ma ei vihasta ja kauna kandma ei hakka. Igale oma.
Kuid, ärge järgmise kuu palka kohe ära raisake, sest Morrissey piletid tulevad müüki 9. aprillil ja kes ees, see mees.

Kommentaare ei ole: