02 september 2007

suhtluspuudega mina

Ma vabandan, et oma blogi sissekannetega üle ujutan, aga mõtted liiguvad miljon km/h. Eks teinekord tuleb paus sisse ja ei viitsi midagi kirjutada. Juhtub.

Ma olen üsna konservatiivne inimene. Vähemalt selles, mis puudutab mu privaatsust. Nii tegin ma endale skype'i ja msn'i alles üsna hiljuti. Ma lihtsalt eelistasin seni e-maili, sest see võimaldas mul suhelda siis, kui mulle meeldib. Skype ja msn on natuke interaktiivsemad, kui sisse logid, võidakse kohe hakata suhtlema. No tundus vähemalt, et selline oht on olemas. See tundus häirivana. Esialgu. Kuid õnneks on see mure äralangenud. Kuid mul on vägisi tunne, et sellised, interaktiivsed suhtlusvõimalused pärsivad tugevalt teisi, traditsioonilisemaid. Alates tavalisest silmast silma suhtlemisest, lõpetades kirjade vahetamisega. Teine asi, mis mind häirib on suhtlemise alustamine. Login sisse ja näen, et keegi on veel online's. Ja ei tea, kas hakata suhtlema või mitte. Ma ise lähen aeg ajalt vaatan lihtsalt, kes seal sees on. Kuid enamasti on nii, et kui ma juba sisse lähen, siis see tähendab ka seda, et jah, ma olen valmis suhtlema. Samas, ega mul väga palju kontakte skype's ja msn's pole. Mõnel on neid kümneid ja siis tõesti võib nii olla, et seal olevad inimesed jagunevad erinevatesse meeldivusastmetesse. Ma tean, et mõni kasutab sellist taktikat, et kui ikka konkreetse inimesega suhelda ei viitsi, siis ei vastata vestlusele. Selliseid inimesi, kes taolist taktikat kasutavad on mu tutvusringkonnas rohkem kui üks. Mitte, et ma seda ise oleks kogenud, aga nad on sellest rääkinud. Ja nii ma alahoidliku inimesena, kes ei taha kogeda tõrjuvat suhtumist, ei teagi, millal vestlust alustada. Isegi kui tahaksin. Kuid nagu öeldakse, vaikimine võimaldab jääda filosoofiks.
PS. See sissekanne ei tähenda seda, et te oma suhtlusharjumusi muudaksite ja ka seda, et ma neis suhtluskanalites meeleheitlikult vestlust ootaksin. Lihtsalt mõned mõtted.

3 kommentaari:

KikuRiinu ütles ...

1. ma olen väga rahul, et sul blogisissekandeid nii aktiivselt tuleb - tubli poiss. :)
2. msn ja skaip ei tohiks olla selleks vahendiks, mis pärsib muud suhtlemist.. ta peaks olema abivahend - umbes nagu telefon. hoiab raha kokku ja puha eksole. ehkki jah, isegi telefonitsi suhtlemine on suhtlemise mõistes personaalsem, kui arvutis toksida;
3. ...ja kõige muu osas tekib mul selline dejavu effekt, sest need mõtted on umbes täpselt need, mis mu draftsi all istuvas postituses on. :)

KikuRiinu ütles ...

aa.. ja seda, kes online on, saad vaadata ka offline'is olles. keegi ei saa teada, et sa neid jälgid.;)

AMBITIOUS OUTSIDER ütles ...

1. Vahel on kohe kirjutamistuju ja mõtteid on ka. Iseasi, kui head need sissekanded oma sisult on.:D
2. Ei tohiks pärssida jah, aga tõde on, et vahel pärsivad.:(
3. Õhus on mõtteid.:D
4. Vist saab jah luurata. Aitäh vihje eest.:D