22 detsember 2009

mustad jõulud on lahedad

Käes on jälle see jube aeg, kui kõik teineteisele head nägu teevad ja nänni kingivad. Mitte, et selles midagi halba oleks, aga ma ei suuda seda trianglit kaasa teha. Täna olin sunnitud ühte konkreetset asja otsima. Oli vaja sugulasele konkreetne kink osta. Tuuseldasin mööda poode ringi ja tegin hinnavõrdlusi. Kuna ma pool päeva niigi maha põõnasin, siis teine pool läkski sellele, et see kink leida. Aga mul olid õhtuks hoopis teised plaanid. Kui lõpuks selle asja ostetud sain, avastasin, et kell oli nii palju, et kõik plaanid olid luhtas. Nõme. Ise süüdi muidugi. Oleks pidanud kella vaatama. Aga jõulud on jah imelik aeg. Mul tuleb varakult masendus peale ja juba praegu on selline vastik tunne keset kõhtu ronimas. Tahaks kuskile peitu pugeda ja oodata, et see kõik ükskord mööda saaks. Kirikus on muidugi lahe käia, aga kõik muu, kinkide saamine ja andmine ei meeldi mulle. Juba oma esimestest jõuludest mäletan, et ema töö juures ei suutnud jõuluvanale (tol ajal küll näärivanale) salmi lugeda. No oli peast läinud nagu tina tuhka. Täielik tühjus. Ema veel pärast riidles kodus, et õppisime küll ja kuidas ma siis niimoodi käitusin. Täielik klišee. Ühesõnaga, kogu see pühalikkus ja muu trall käib mulle väga närvidele. Lisaks on kogu see jant sündinud alles neljandal sajandil peale Kristust ja seega täielik pseudopüha. Kui keegi tahab Jumalat meeles pidada, siis võiks seda aastaringselt teha. Kingitusi võiks teha sünnipäevaks. Heategevust võiks ka kogu aasta jooksul teha, mitte ainult jõulude ajal pingutada. Lisaks laseb iga viimane kui keskpärane laulja just sel ajal välja oma plaadi ning läheb tuurile, et papp kokku koorida. Ma olen masendunud. Homme või ülehomme põgenen maale. Aga isegi sinna lähen ma sellepärast, et oleks kole, kui ema peaks seal pühade ajal üksi olema. Ta juba valmistab süüa ja ostab kraami kokku. Ma ei saa talle seda süüks panna, aga raske on ka öelda, et see võiks nagu tavaline külaskäik olla. Kuidagi peab selle aja üle elama. Üks hea asi nende pühadega siiski on. Puhkus. Seda naudingi. Teile sama.

Kommentaare ei ole: